Arcane: μαγεία, τεχνολογία και κουρδιστά μαϊμουδάκια

«Δύο αδερφές. Δύο πόλεις. Μια ανακάλυψη που θα αλλάξει τον κόσμο για πάντα. Στις πόλεις του Πίλτοβερ και του Ζάουν, η αναταραχή ξεσπά καθώς εφευρέτες και κλέφτες, πολιτικοί και άρχοντες του εγκλήματος αντιτίθενται στους περιορισμούς μιας κοινωνίας που έχει πια διαλυθεί», μας προετοιμάζει η επίσημη ιστοσελίδα της σειράς.

«Εν μέσω της διαμάχης των πόλεων Πιλτόβερ και Ζάουν, δύο αδερφές μάχονται σε αντίπαλα στρατόπεδα σε έναν πόλεμο μεταξύ μαγικών τεχνολογιών και αντικρουόμενων πεποιθήσεων». Με αυτές τις γραμμές περιγράφει η πλατφόρμα του Netflix τη νέα σειρά κινουμένων σχεδίων, η οποία εξελίχθηκε ταχύτατα σε ένα ακόμα οπτικοακουστικό φαινόμενο – κυκλοφορώντας τμηματικά σε τρεις εβδομαδιαίες δόσεις, με αφετηρία την 6η Νοεμβρίου του 2021, το «Arcane» κυριάρχησε στις επιλογές των συνδρομητών σε πολύ λίγες μέρες από την αρχική προβολή του, φτάνοντας μέχρι το #1 (και) στο ελληνικό Netflix. Και όχι άδικα.

Το επίσημο trailer της σειράς «Arcane» που προβάλλεται στο Netflix από τις 6 Νοεμβρίου του 2021.

η αρχη του θρυλου

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το «Arcane» δεν είναι απλά μία καλογυρισμένη σειρά κινουμένων σχεδίων. Είναι η «ενσάρκωση» στη μικρή οθόνη ενός φανταστικού κόσμου που μεθοδικά και με μεγάλες δόσεις δημιουργικής φαντασίας έστησαν οι συντελεστές της Riot Games, στα πλαίσια της ανάπτυξης του κορυφαίου διαδικτυακού MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) βιντεοπαιχνιδιού της γενιάς μας, που ακούει στο όνομα «League of Legends» – το γνωστό σε όλους μας «LoL».

Το logo του παιχνιδιού.

Ακόμα κι αν δεν έχεις παίξει ποτέ, σίγουρα ξέρεις την ύπαρξή του. Από το 2009, όταν πρωτοκυκλοφόρησε δωρεάν σε όλον τον κόσμο, το «League of Legends» σταδιακά εξελίχθηκε σε μία πρωτοφανή φρενίτιδα για τους απανταχού gamers, παίρνοντας τη σκυτάλη από παρεμφερή δημοφιλή παιχνίδια που βρίσκονταν μέχρι τότε στην κορυφή, όπως το περίφημο «DotA». Χωρίς προηγούμενο, η τεράστια επιτυχία του έδωσε στους δημιουργούς του τη δυνατότητα να διαμορφώσουν μία σειρά από διαφορετικά παιχνίδια βασισμένα στο ίδιο περιβάλλον, όπως τα «Teamfight Tactics» και το ψηφιακό παιχνίδι καρτών «Legends of Runterra», την έκδοση «Wild Rift» για κινητά Android και iOS, το «Ruined King: A League of Legends Story» για τις βασικές κονσόλες της αγοράς (Xbox One, Playstation 4, Nintendo Switch), αλλά και εκτός σύμπαντος του παιχνιδιού-ναυαρχίδα επιλογές, όπως το «Valorant».

Η ανάρτηση της εταιρείας στο Twitter με αφορμή τη συνδρομή 180 εκατομμυρίων παικτών παγκοσμίως.

Την ίδια στιγμή, το «League of Legends» έχει κυριαρχήσει και στον χώρο των ραγδαία αναπτυσσόμενων eSports, με ξεχωριστή λίγκα σε 12 περιοχές, πολυάριθμες ομάδες και συλλόγους επαγγελματιών παιχτών, οι οποίοι ανταγωνίζονται σε μεγάλα τουρνουά με πρωτοφανή θεαματικότητα. Το 2020 οι τελικοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος παρακολουθήθηκαν από 45 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως, μεταδιδόμενοι live διαδικτυακά από εφαρμογές όπως το Youtube και το Twitch.

Σήμερα, τα παιχνίδια που βασίζονται στον κόσμο του «LoL» παίζονται παγκοσμίως από περισσότερους από 180 εκατομμύρια παίχτες – όπως ανακοίνωσε επίσημα η εταιρεία τον Οκτώβριο του 2021. Η σχετικά απλή λειτουργία του, η δωρεάν προσφορά του -παρά τη δυνατότητα in-game αγορών που δεν επηρεάζουν σημαντικά όσους δεν επιθυμούν να ξοδέψουν χρήματα- αλλά κυρίως η προσεκτική διαμόρφωση ενός ολόκληρου σύμπαντος, αυτού της Runeterra – δηλαδή της «Γης των Ρούνων», γεμάτου από μικροσύμπαντα, ενδιαφέροντες χαρακτήρες (Champions όπως χαρακτηριστικά αποκαλούνται) με τη δική τους ιστορία και ξεχωριστές, ιδιαίτερες ικανότητες, είναι οι βασικοί λόγοι που καθιστούν το παιχνίδι τον βασιλιά του online gaming.

Φυσικά, τίποτα δε θα ήταν το ίδιο χωρίς το όραμα και τον προσεκτικό σχεδιασμό των συντελεστών του, οι οποίοι όλα τα προηγούμενα χρόνια διερευνούν τις δυνατότητες περαιτέρω προώθησης του franchise. Στο κομμάτι της μουσικής, δημιούργησαν σειρά εικονικών συγκροτημάτων στα πρότυπα των Gorillaz, που απαρτίζονται από ήρωες του παιχνιδιού, τη μέταλ μπάντα Pentakill, τους ποπ K/DA και τους χιπ-χοπ True Damage, ενώ δεν έλειπαν συνεργασίες με γνωστά συγκροτήματα, όπως οι Imagine Dragons με το «Warriors», στο πλαίσιο προώθησης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2014.

Το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους της σειράς αφιερωμένης στη Lux, συνεργασία Marvel Comics / Riot Games.

Ένα μέσο που δεν άφησε ανεξερεύνητο η Riot Games ήταν και τα κόμικς. Ξεκινώντας από το 2017 μία συλλογή με αυτόνομα έργα (one-shots) δικής της παραγωγής που αναρτήθηκαν σε ψηφιακή μορφή στην ιστοσελίδα του League of Legends universe, δημοσίευσε επτά μικρές ιστορίες με σκηνές από τη ζωή κεντρικών χαρακτήρων, όπως ο Darius, η Nami και η Jinx με τον Ziggs, πριν περάσει στο επόμενο βήμα. Το 2019, σε συνεργασία με την έμπειρη Marvel, έβαλε μπροστά την παραγωγή παραδοσιακών κόμικς: οι mini-series «Ashe: Warmother», «Lux» και «Zed» δημοσιεύτηκαν σε συνέχειες τεσσάρων, πέντε και έξι τευχών αντίστοιχα, πριν συγκεντρωθούν σε αυτοτελείς εκδόσεις paperback. Όλα τα παραπάνω, καθώς και αρκετές ακόμα ιστορίες, είναι διαθέσιμα για δωρεάν ανάγνωση στην επίσημη ιστοσελίδα: https://universe.leagueoflegends.com/en_SG/comic/

Πριν φτάσουμε στο «Arcane», αξίζει να αναφερθεί πως η Riot Games δεν έκανε τη μεγάλη της είσοδο στο χώρο των κινουμένων σχεδίων με αυτό. Πέρα από τα πολυάριθμα κινηματογραφικά βίντεο (cinematics) στο πλαίσιο των παιχνιδιών της, το 2019, με αφορμή την επέτειο 10 ετών από την κυκλοφορία του παιχνιδιού «League of Legends» και την κυκλοφορία του παιχνιδιού καρτών «Legends of Runterra», ανακοίνωσε την κυκλοφορία μίας σειράς σύντομων βίντεο που εξερευνούν τις ιστορίες διαφόρων χαρακτήρων και κυρίως των τοποθεσιών του ευρύτερου σύμπαντος της Runeterra. Το έργο ανέλαβε να φέρει σε πέρας το στούντιο της Axis -στις δουλειές τους περιλαμβάνονται πλήρη γραφικά και οπτικά εφέ για βιντεοπαιχνίδια (Diablo II: Resurrected, Valorant, Halo 5, Halo Infinite), ταινίες (Lego Harry Potter, Hellboy, The Chronicles of Narnia: Prince Caspian, Early Man) και σειρές (Love, Death + Robots, Chernobyl, Happy!)- με μεγάλη επιτυχία, και το πρότζεκτ ονομάστηκε «Tales of Runeterra». Μπορείτε να το παρακολουθήσετε δωρεάν στο επίσημο κανάλι της εταιρείας στο Youtube.

Στο επεισόδιο «Piltover and Zaun» της διαδικτυακής σειράς «Tales of Runeterra», βλέπουμε μία πρώιμη εικόνα των πόλεων τις οποίες εξερευνά σε βάθος η νέα σειρά «Arcane».

ΚΑΙ ΕΓΕΝΕΤΟ… «ARCANE»

Μετά από όλα αυτά, το επόμενο μεγάλο βήμα για την τεράστια πολυδιάστατη παράδοση του «League of Legends» ήταν μία ολοκληρωμένη τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων: το «Arcane». Σε συνεργασία με την πλατφόρμα του Netflix και το γαλλικό στούντιο κινουμένων σχεδίων Fortiche Productions (Gorillaz, Freak of the Week, Marvel’s Rocket and Groot) με την ιδιόμορφη τεχνική του που συνδυάζει 2D και 3D animation, η πολυαναμενόμενη σειρά έκανε το ντεμπούτο της τον Νοέμβριο του 2021, προκαλώντας οπτικό και αφηγηματικό οργασμό στους διψασμένους για φανταστικό περιεχόμενο τηλεθεατές.

Χωρισμένη σε τρεις πράξεις, οι οποίες δίδονταν στην κυκλοφορία κάθε Σάββατο του μήνα, αρχής γενομένης της 6ης Νοεμβρίου του 2021, η πρώτη σεζόν εξερευνά τον αντιφατικό κόσμο των διδύμων πόλεων-κρατών Πιλτόβερ και Ζάουν. Η πρώτη λαμπερή, η δεύτερη σκοτεινή. Στην πρώτη κυριαρχεί ο νόμος και η τάξη, στη δεύτερη η εγκληματικότητα και η αναρχία. Η πρώτη αποκαλείται «Η Πόλη της Προόδου», ενώ η δεύτερη «Η Υπόγεια Πόλη» ή «Σοκάκια». Παρόλα αυτά, όπως η πρώτη έχει τα σκοτεινά μυστικά της, έτσι και η δεύτερη έχει τις φωτεινές εξαιρέσεις της.

Πανοραμική εικόνα του Πιλτόβερ.

Πρόκειται για ένα steampunk υπερθέαμα οικιακής κατανάλωσης. Καλοδουλεμένο σε κάθε πτυχή του, βασίζει την δραματουργία του αλλά και τον αισθητικό εντυπωσιασμό του στην ανάδειξη πολλαπλών αντιθέσεων και αντιφάσεων. Συνδυάζει εκτενώς το ρετρό με το φουτουριστικό, ωστόσο εναλλάσσεται διαρκώς μεταξύ δύο υβριδικών σκηνικών: από τη μία, τις σκηνές στο Πιλτόβερ να χαρακτηρίζονται από την εισαγωγή στοιχείων μεταμοντερνισμού σε ένα κατά τα άλλα βικτωριανό υπόβαθρο, σε επίπεδο αρχιτεκτονικής, ενδυμασίας αλλά και ευρύτερης κουλτούρας και κοινωνικής αντίληψης – από την άλλη, στο Ζάουν κυριαρχεί η πανκ αισθητική ενός σκοτεινού υποκόσμου, ένα κυριολεκτικά underground περιβάλλον, γεμάτο σκόνη, σωλήνες και λούκια, παλιά βιομηχανικά κτίρια, περίεργες φάτσες και μοναδική πηγή φωτός τα έντονα χρώματα που εκπέμπονται από κιτς φώτα τύπου νέον.

Πανοραμική εικόνα του Ζάουν.

Οι συντελεστές της σειράς δε μεγαλούργησαν μόνο στην απόδοση των ιδιαίτερων κόσμων των γειτονικών πόλεων. Η τεχνική που χρησιμοποιήθηκε για το πάντρεμα του παραδοσιακού δυσδιάστατου σχεδιασμού με το σύγχρονο τρισδιάστατο οδηγεί σε μία οπτική πανδαισία που δε σταματά να ανασύρει έντονα συναισθήματα. Είτε πρόκειται για ατμοσφαιρικά τουρ στις φανταστικές τοποθεσίες, είτε για χορογραφημένες μάχες τίγκα στην αδρεναλίνη, σου δημιουργείται η αίσθηση πως βρίσκεσαι παρών και δεν μπορείς παρά να παρακολουθείς με κομμένη την ανάσα. Η ρεαλιστικότητα και η ένταση, ακόμα και στις εκφράσεις των χαρακτήρων, απεικονίζονται με κάθε λεπτομέρεια και προκαλούν ρίγος, ιδίως όταν συνδυάζονται με την κατάλληλη μουσική υπόκρουση και την άριστη φωνητική ηθοποιία.

η ιστορια

Στο Πιλτόβερ, η τέχνη, η χειροτεχνία, το εμπόριο και η καινοτομία ακμάζουν. Τοποθετημένη στους λόφους πάνω από την περιοχή του Ζάουν και με θέα τον ωκεανό, το Πιλτόβερ βλέπει πλοία και αερόπλοια να διασχίζουν τις πελώριες πύλες του λιμανιού της, με προϊόντα από όλο τον κόσμο. Ο πλούτος που παράγει έχει δώσει μια πρωτόγνωρη ώθηση στην ανάπτυξη της πόλης, με έμφαση στις επιστήμες και την τεχνολογία. Αντίθετα, το Ζάουν είναι μια μεγάλη, υποβόσκουσα περιοχή που βρίσκεται βαθιά μέσα στους γκρεμούς που περικυκλώνουν το Πιλτόβερ. Το λιγοστό φως που φτάνει εκεί, φιλτράρεται μέσα από ατμούς που βγαίνουν από κόμβους ρημαγμένων σωληνώσεων και αντικατοπτρίζεται πάνω στα βρώμικα παράθυρα των εργοστασίων.

Το Ζάουν και το Πιλτόβερ ήταν κάποτε ενωμένα, τώρα είναι ξεχωριστές, όμως συμβιωτικές κοινότητες. Ακόμη κι αν το μόνο φως που φτάνει πρέπει να περάσει μέσα από στρώματα ρύπανσης, το Ζάουν δεν παύει να αναπτύσσεται, με ζωηρούς ανθρώπους και πλούσια κουλτούρα. Ο πλούτος του Πιλτόβερ έχει επιτρέψει στο Ζάουν να αναπτυχθεί ταυτόχρονα – ο σκοτεινός καθρέφτης της άνω πόλης. Πολλά από τα προϊόντα που φτάνουν στο Πιλτόβερ, τελικά καταλήγουν στη μαύρη αγορά του Ζάουν, καθώς τα λαμπρά μυαλά που βρίσκουν τους κανόνες πολύ αυστηρούς εκεί, συναντούν πρόσφορο έδαφος για επικίνδυνα πειράματα.

Η ιστορία ξεκινάει με την αιματηρή κατάληξη μίας αποτυχημένης εξέγερσης της Υπόγειας Πόλης για να ανακτήσει τη χαμένη της αξιοπρέπεια. Η επικράτηση του Πιλτόβερ είναι συντριπτική και ο ηγέτης του Ζάουν, το Σκυλί της Υπόγειας Πόλης, ο Βάντερ, αποφασίζει να σημάνει το τέλος, ώστε να μην υπάρξουν περισσότερες ανθρώπινες απώλειες. Μεταξύ των πεσόντων στη μάχη της Γέφυρας της Προόδου είναι και οι γονείς των νεαρών κοριτσιών Βάιολετ και Πάουντερ, οι οποίες μένουν ορφανές. Ο Βάντερ αποφασίζει να τις υιοθετήσει και μαζί με άλλα δύο ορφανά της Υπόγειας Πόλης, τον Μάιλο και τον Κλάγκορ, θα σχηματίσουν μια ιδιόμορφη οικογένεια.

Η αφήγηση συνεχίζεται μερικά χρόνια αργότερα. Έχοντας μεγαλώσει μέσα στην περιφρόνηση των «Επάνω», την φτώχια και την ανέχεια, όσοι ζούνε στα Σοκάκια κάθε άλλο παρά τυφλώνονται από τη λάμψη του Πιλτόβερ. Θεωρούν άδικη τη δυσανάλογη διαφορά πλούτου μεταξύ των δύο πόλεων και, στην προσπάθειά τους να ανακτήσουν μερικώς τη θέση που πιστεύουν πως τους αναλογεί, δε διστάζουν να επιδίδονται σε κάθε λογής παράνομες δραστηριότητες, συχνά εις βάρος της πιλτοβεριανής ελίτ. Η παραβατική τους φύση και η ζωή στο περιθώριο είναι η δική τους κανονικότητα.

Τα παιδιά του Βάντερ επιστρέφουν στα Σοκάκια του Ζάουν, μετά την αμφιλεγόμενης επιτυχίας διάρρηξη στο Πιλτόβερ.

Ο Βάντερ έχει κάνει μία συμφωνία με τους Τιμωρούς, το σώμα ασφαλείας που διαφυλάσσει τον νόμο και την τάξη στην περιοχή: εκείνος θα κρατάει μακριά από το καθαρό Πιλτόβερ τους «δικούς του», κι εκείνοι θα κάνουν τα στραβά μάτια στις βρωμοδουλειές του στα Σοκάκια. Με βάση του το δημοφιλές μπαρ «Άσπρος Πάτος» και λειτουργώντας ως μεσάζοντας των δύο πλευρών και με γνώμονα το συμφέρον των δικών του ανθρώπων, ο Βάντερ σταδιακά αποκτά τον τίτλο του «ειρηνοποιού». Όταν όμως μία διάρρηξη των τεσσάρων θετών παιδιών του στο εργαστήριο του φέρελπι εφευρέτη Τζέις Τάλις δε θα πάει ακριβώς όπως την είχαν προγραμματίσει, θα βρεθεί σε δεινή θέση. Η έκρηξη ενός μαγικού μπλε κρυστάλλου εξαιτίας της απροσεξίας της Πάουντερ, στην αρχή του πρώτου επεισοδίου, θα αποτελέσει το μοχλό που θα κινήσει μία σειρά από εξελίξεις, καθορίζοντας ουσιαστικά το σύνολο του δράματος που εκτυλίσσεται στη συνέχεια.

Κομβικό ρόλο διαδραματίζουν οι σχέσεις των δύο αδερφών, Βάιολετ και Πάουντερ. Η πρώτη παρουσιάζεται ως ένα δυναμικό αγοροκόριτσο με ροζ μαλλιά, παράτολμη και ριψοκίνδυνη, με εμπιστοσύνη στη δύναμή της. Αντίθετα, η Πάουντερ εμφανίζεται ως ένα ανασφαλές κορίτσι που επιθυμεί διακαώς να αποσπάσει την αποδοχή των υπολοίπων, κυρίως όμως της μεγαλύτερης αδερφής της. Έχει μπλε μαλλιά, είναι καλή στο σημάδι και κατασκευάζει συνεχώς διάφορα παιχνίδια-παγίδες, τα οποία όμως ποτέ δε δουλεύουν. Μετά από ένα επεισοδιακό περιστατικό οι δύο αδερφές θα χωριστούν, γεγονός με τραγικές επιπτώσεις στον ψυχισμό της μικρής Πάουντερ, η οποία, αποδεχόμενη τον χαρακτηρισμό που πρώτος ο Μάιλο της έδωσε, λόγω των ατυχών περιστατικών που συνδέονταν με τη συμμετοχή της στις υποθέσεις των υπολοίπων, θα βυθιστεί στην παράνοια και θα μετατραπεί στην διπολική ψυχοπαθή… Τζινξ!

Jinx στα αγγλικά σημαίνει «γρουσουζιά» ή «γκαντεμιά» – γεγονός που εξηγεί την υιοθέτηση του συγκεκριμένου προσωνυμίου από την παρανοϊκή εκδοχή της Πάουντερ.

Αν και το ενδιαφέρον για την επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο είναι κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ των δύο πόλεων, στην πράξη διαφέρουν ριζικά. Αφενός γιατί, μην έχοντας τους ίδιους πόρους για την εκτόνωση των εφευρετικών τους τάσεων, οι κάτοικοι του Ζάουν καταφεύγουν σε παράνομες μεθόδους έρευνας και πρόσβασης σε χρήσιμα εργαλεία, τη στιγμή που οι εφευρέτες του Πιλτόβερ έχουν πληθώρα από πολύπλοκα -και συνήθως χρυσαφένια- όργανα. Αφετέρου όμως γιατί, ενώ οι κάτοικοι του Πιλτόβερ προορίζουν τις εφευρέσεις τους για το κοινό καλό και την πρόοδο της ανθρωπότητας, οι πολίτες του Ζάουν προσανατολίζονται σε πιο ιδιοτελείς και έκνομους στόχους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δημιουργία ενός τοξικού σκευάσματος από τη συμμορία του Σίλκο, του πρώην συντρόφου και πλέον βασικού ανταγωνιστή του Βάντερ. Με την εφεύρεση της «Λάμψης», ενός φίλτρου που δίνει υπεράνθρωπες δυνάμεις και αντοχή στον καταναλωτή του, ο παραλίγο μονόφθαλμος Σίλκο θα επιχειρήσει να καταστεί εκείνος ηγετική φυσιογνωμία στα Σοκάκια, συμμαχώντας με τον Τιμωρό Μάρκους και εκθρονίζοντας τον παλιό του σύμμαχο. Ακόμα και ο «Μικρούλης» Έκο, φίλος των παιδιών και παραπαίδι του Μπένζο, του πιο έμπιστου φίλου του Βάντερ, επιδεικνύει από νωρίς στην ιστορία ικανότητες στην κατασκευή σύνθετων τεχνολογικών γκάτζετ.

Βασικό χαρακτηριστικό του Σίλκο, το παραμορφωμένο αριστερό μάτι του και η δίψα του για εκδίκηση.

Μπορεί αρχικά η σύνδεση μεταξύ των όσων διαδραματίζονται στις δύο διαφορετικές περιοχές και στους ήρωες της καθεμιάς να φαίνεται χαλαρή, ή ακόμα και ανύπαρκτη, σύντομα όμως γίνεται φανερό πόσο έντονα συνδέονται οι δύο εκ πρώτης όψεως ξένοι κόσμοι. Η διάρρηξη των παιδιών στο εργαστήριο του Τζέις Τάλις, που οδήγησε στην έκρηξη του μαγικού κρυστάλλου, προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις του Συμβουλίου -κεντρικού πολιτικού οργάνου του Πιλτόβερ- καθώς αποκαλύπτει τη διεξαγωγή απαγορευμένων ερευνών για τη δημιουργία της «Μαγοτεχνικής», μίας τεχνολογίας που θα επιτρέπει να τη διαχείριση της μαγείας με τη βοήθεια της επιστήμης, παραβιάζει όμως τους απαράβατους κανόνες του «Ήθους». Ο μέντορας του Τζέις, λαμπρός εφευρέτης και επικεφαλής του Συμβουλίου, ο Χαϊμεντίνγκερ φοβάται πως, παρά τις καλές προθέσεις του νεαρού καινοτόμου, η Μαγεία μπορεί να καταστεί πολύ επικίνδυνη αν πέσει σε λάθος χέρια. Ο Τζέις αποβάλλεται από την Ακαδημία, βρίσκει όμως απρόσμενους συμμάχους στο πρόσωπο της Συμβούλου Μεντάρντα, του πλουσιότερου ατόμου του Πιλτόβερ, και του βοηθού του Καθηγητή Χαϊμεντίνγκερ, του Βίκτορ, οι οποίοι επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην τελεσφόρηση των ερευνών – ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

Ανήκοντας στην κατώτερη κοινωνική τάξη του Πιλτόβερ, ο Τζέις χρειαζόταν τη στήριξη των ανώτερων στρωμάτων για να αφιερωθεί ανενόχλητος στις μελέτες του. Έτυχε στην μεγαλοαστική οικογένεια των Κίραμαν να έχουν το ρόλο του χορηγού αλλά και του προστάτη του νεαρού εφευρέτη – εκτός από πλούτη και κλάση, η κυρία Κίραμαν διαθέτει και μία εκ των εδρών στο Συμβούλιο. Με αυτόν τον τρόπο, ο Τζέις σταδιακά συνδέεται φιλικά με την κόρη της οικογενείας, Κέιτλιν, η οποία λατρεύει τη σκοποβολή και ονειρεύεται μια μέρα να γίνει Τιμωρός -και γιατί όχι, Σερίφης!- βάζοντας τα κακοποιά στοιχεία που διασαλεύουν την ειρήνη και την κοινωνική συνοχή του Πιλτόβερ στη θέση τους: τη φυλακή.

Οι σχέσεις των ηρώων δημιουργούν ένα περίπλοκο μωσαϊκό, καθώς συμπλέκονται με διάφορους τρόπους μεταξύ τους. Με τρόπο δυναμικό, οι επιλογές που κάνουν στα διλήμματα που παρουσιάζονται μπροστά τους, επηρεάζονται από μία σειρά παραγόντων που αφορούν στην εσωτερική τους προδιάθεση, στις κοινωνικές εξελίξεις του εκάστοτε μικρόκοσμου στον οποίο βρίσκονται, αλλά και στην προσωπική αλληλεπίδραση με το υπόλοιπο καστ. Υπάρχουν κι άλλοι χαρακτήρες ή και ομάδες που αξίζουν αναφοράς και παίζουν το δικό τους ρόλο στην ιστορία, καλύτερα όμως προς αποφυγή αναίτιων αποκαλύψεων να περιοριστούμε εδώ.

ανανεωση

Αν δεν έχει γίνει ήδη σαφές, προτείνω τη σειρά εμφατικά και ανεπιφύλακτα, όχι μόνο για την καλλιτεχνική αρτιότητα μίας εκ των καλύτερων σύγχρονων animated σειρών που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή εκεί έξω, αλλά για την ένταση του δράματος και την καλογραμμένη πλοκή που δημιουργεί διαρκείς και πραγματικές ανατροπές, αλλά κυρίως συναισθηματικές εξάψεις. Μπορεί να μη διεκδικεί Όσκαρ πρωτοτυπίας σε επίπεδο σεναρίου, αφού τα συστατικά είναι σχετικά κοινότυπα, η εκτέλεση της συνταγής όμως είναι αναμφίβολα πετυχημένη. Ποιος θα πει όχι σε ένα καλομαγειρεμένο παστίτσιο;

Ειδική μνεία, πέρα από τις σκηνές καθαρόαιμου, παλιομοδίτικου ξύλου, αλλά και της παραμυθένιας απόδοσης των σκηνών που συμπλέκουν το πραγματικό με το υπερφυσικό, τη μαγεία με την τεχνολογία, αξίζει να γίνει στην ανατριχιαστική αποτύπωση της μεταστροφής της Πάουντερ, από ένα γλυκό ανασφαλές κοριτσάκι, στην ημίτρελη ψυχοπαθή Τζινξ. Οι σκηνές στις οποίες μονολογεί, ακούει φωνές στο ταραγμένο της μυαλό και τελικά παραδίδεται στην παραφροσύνη της, πριν ανοίξει πυρ κατά βούληση, είναι πραγματικά απολαυστικές. Το ίδιο και τα πολυάριθμα γκάτζετ που κατασκευάζει στη διάρκεια των 9 επεισοδίων – με ξεχωριστή θέση φυσικά στο φονικό κουρδιστό μαϊμουδάκι.

Το μεγάλο στοίχημα για τους υπεύθυνους της σειράς ήταν το τελικό προϊόν να μην τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη γνώση του σύμπαντος μέσα από τα βιντεοπαιχνίδια. Και το κέρδισαν! Μπορεί η προηγούμενη επαφή με τους χαρακτήρες μέσα από το «League of Legends» να εξιτάρει ακόμα περισσότερο τον μέσο τηλεθεατή της γενιάς μου, ωστόσο η σειρά είναι τόσο καλοστημένη που μπορεί να κερδίσει όχι μόνο κάποιον που δεν έχει δει τη σειρά αλλά κατά τα άλλα βλέπει θετικά κάθε έκφανση της nerd κουλτούρας που πέφτει μπροστά του, αλλά ακόμα και τον πιο άσχετο boomer – και σας το λέω μετά λόγου γνώσεως, με το παράδειγμα του πατέρα μου να κολλάει στην οθόνη της τηλεόρασης όταν τυχαία με πέτυχε να παρακολουθώ ένα επεισόδιο της πρώτης πράξης και να με ρωτάει αν αυτό που βλέπω είναι στο Netflix, για να μπορέσει να το δει και εκείνος.

Στην πραγματικότητα, αυτό που κατάφερε το «Arcane» είναι να επανακαθορίσει τη σχέση του κοινού με το animation, θέτοντας τις βάσεις για μία πολυετή σειρά κινουμένων σχεδίων με στοιχεία επιστημονικής και επικής φαντασίας, αλλά κυρίως με την παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου κόσμου με τους δικούς του κανόνες και πολλούς, καλογραμμένους χαρακτήρες -οι οποίοι έχουν ήδη δοκιμαστεί στο χρόνο μέσα από τα βιντεοπαιχνίδια, σε έναν κόσμο μάλιστα που δίνει τη δυνατότητα για εναλλαγή αφηγηματικών μοτίβων και πλαισίων: από το steampunk δράμα στα Σοκάκια και το ρετροφουτουριστικό μεγαλείο του Πιλτόβερ, στις επικές μάχες μεταξύ Νόξους και Ντεμάσια.

Από το σημείο που σταματάει η ιστορία στο τελευταίο επεισόδιο, προέκυπτε εύλογα ούτως ή άλλως πως έπεται συνέχεια, αφού κόβεται απότομα με τρόπο ημιτελή – και μάλιστα με ενδιαφέρον cliffhanger. Οι παραγωγοί δεν άφησαν το συγκεκριμένο ζήτημα αδιευκρίνιστο: ήδη την επόμενη μέρα από την προβολή της τελευταίας πράξης, κυκλοφόρησε η ανακοίνωση για την ανανέωση της σειράς από το Netflix για δεύτερη σεζόν.

Τα ζητήματα που γεννώνται είναι δύο: πρώτον, κατά πόσο θα εμβαθύνει στον κόσμο των Πιλτόβερ και Ζάουν η επόμενη σεζόν και αν θα κάνουν την εμφάνισή τους κι άλλοι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών που γνωρίζουμε από το League of Legends, όπως ο Ezreal, ο Warwick ή ο Ziggs. Δεύτερον, αν οι αναφορές στις υπόλοιπες περιοχές του σύμπαντος της Runeterra δε θα περιοριστούν στο επίπεδο των -πάντα καλοδεχούμενων- Easter Eggs, αλλά θα ενταχθούν αρμονικά στην κεντρική ιστορία και μέλλεται να διερευνηθούν εκτενώς σε επόμενες σεζόν, πιθανώς εναλλάσσοντας και την πρωταγωνιστική σκοπιά. Έχουμε όμως ακόμα καιρό για να λύσουμε αυτές τις απορίες, αφού η νέα σεζόν προβλέπεται να κυκλοφορήσει περί τα τέλη του 2022.

Μέχρι τότε, ας ακούσουμε στο repeat το εξαιρετικό τραγούδι των τίτλων αρχής της σειράς «Enemy» από τους Imagine Dragons και τον JID, φωνάζοντας «Look out for yourself» σε κάθε ρεφρέν.

Σε κάθε περίπτωση, απολαύστε υπεύθυνα.

Επίσημη playlist με τα βασικά τραγούδια της σειράς.

Σχολιάστε